Posljednje novosti
Korisnici CS programa ili Fiskalne kase koje obuhvaća ova obveza mogu se javiti u CS za nadogradnju programa od 12.05.2025 godine.
Vlada Republike Hrvatske donijela je novu odluku koja stupa na snagu 15. svibnja 2025. godine, a odnosi se na isticanje cijena u maloprodaji.
Ključne obveze za trgovce:
Objava cjenika na internetu:
Trgovci koji posluju kao supermarketi, hipermarketi, diskontne prodavaonice i Cash&Carry objekti obvezni su svakodnevno objavljivati ažurirane cjenike na svojim mrežnim stranicama.
Cjenici moraju biti u digitalnom obliku (.xml ili .csv formatu), pogodni za automatsku obradu, i sadržavati podatke o maloprodajnim cijenama proizvoda iz kategorija: hrana, piće, kozmetika, sredstva za čišćenje, toaletne potrepštine i proizvodi za kućanstvo.
Isticanje dodatne cijene:
Izvod iz NN: https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2025_05_75_979.html
Trgovac na prodajnom mjestu u prodajnom objektu jasno, vidljivo i čitljivo uz maloprodajnu cijenu iz kategorije proizvoda: hrana, piće, kozmetika, sredstva za čišćenje, toaletne potrepštine i proizvodi za kućanstvo, ističe i dodatnu maloprodajnu cijenu, koja ne uključuje posebne oblike prodaje, a koju je za taj proizvod primijenio na dan 2. svibnja 2025.
Pri oglašavanju trgovac obvezno ističe dodatnu cijenu kada istu oglašava na letcima, plakatima, digitalnim oblicima oglašavanja u prodajnom objektu, na otvorenom, uključivo na mrežnim stranicama sukladno odredbi stavka 1. ove točke.
Odredbe ove točke odnose se na sve trgovce koji obavljaju registriranu djelatnost trgovine na malo na području Republike Hrvatske.
Obveza isticanja dodatne cijene uz maloprodajnu cijenu: ODNOSI SE NA SVE TRGOVCE
koji obavljaju registriranu djelatnost trgovine na malo na području Republike Hrvatske.
• To znači da i mali trgovci, specijalizirane prodavaonice, trgovine odjećom, trgovine tehnikom, lanci ljekarni, trgovci na kioscima, itd. moraju uz trenutnu cijenu istaknuti i onu koja je vrijedila 2. svibnja 2025.
• Cijena mora biti jasno, vidljivo i čitljivo istaknuta na istom mjestu kao i važeća cijena.
Svi primatelji eRačun-a, zakonski su obavezni čuvati e-dokumente u njihovom izvornom obliku.
To znači da eRačun mora biti pohranjen u elektroničkom formatu u kojem je izdan.
Svi primatelji i pošiljatelji koji nemaju svoju e-arhivu ili do tog datuma ne preuzmu svoju elektroničku arhivu eRačuna sa servisa moj-eRačun odnosno nemaju ugovoreno čuvanje svojih e-dokumenata kroz neki drugi e-arhiv servis, ostat će bez originala svojih računa.
Zadnji datum za preuzimanje računa je 31.03.2025 godine.
Ako vaša tvrtka šalje ili prima eRačune, potrebno je koristiti elektronički arhiv za pravilno čuvanje svih e-dokumenata. To može dovesti do problema i sankcija, osobito ako ste na temelju kopija računa odbijali porez.
CS je pripremio program za automatsko skidanje svi starih eRačuna (ulazni i izlaznih) u izvornom obliku i spremanje na Vaše računalo.
Ukoliko postoji potreba za Arhiviranjem možete se javiti u CS za instalaciju programa koji će preuzeti sve stare eRačune (ulazne i izlazne).
CS nudi dodatnu uslugu arhiviranja podataka iz aplikacije CS i eračuna na CS Serveru ukoliko tu uslugu niste ugovorili sa tvrtkom E-računi.
Poštovani,
ovim putem Vas obavještavamo o ažuriranjima i održavanju na domeni computer-service.hr koja će se provoditi dana 17.02.2025. godine.
Održavanje bi moglo uzrokovati prekide u radu aplikacija koje se nalaze na spomenutoj domeni i ostalim popratnim servisima i programima. Poteškoće bi mogle potrajati u intervalima tijekom dana.
Unaprijed se ispričavamo zbog neugodnosti i molimo Vas za malo strpljenja.
Vaš CS
Uredba o naknadi gospodarenja otpadom i povratnoj naknadi stupa na snagu 01.01.2025 godine.
(1) Povratna naknada za jedinicu primarne ambalaže od pića iznosi 0,10 eura.
(2) Povratna naknada se plaća za jednokratnu ambalažu koja je namijenjena za pića i načinjena je od plastike, stakla, metala ili je višeslojna (kompozitna) ambalaža s pretežno papir-kartonskom komponentom i volumena je jednakog ili manjeg od 3 litre.
(3) Povratna naknada se plaća za svu ambalažu od pića koja je označena oznakom sustava povratne naknade.
U novoj verziji programa je ugrađena izmjena uredbe. Korisnici programa trebaju napraviti slijedeće:
1. U radnom programu (CS)
a) Instalirati novu verziju programa
b) Otvoriti novu godinu (2025)
c) Kod startanja prvi puta u 2025. godini program će upozoriti ukoliko je podešena vrijednost od 7 centi i ponuditi dvije opcije:
- 1. Mijenja se cijena proizvoda i povećava za 3 centa.
U postavkama se mijenja cijena automatski, a također i na svim artiklima u matičnim podacima tabela artikli se uvećava cijena i upisuje podatak o povratnoj naknadi. Ovo se odnosi i na pakovanja npr.: paket od 6 boca se povratna naknada mijenja sa (42 centa na 60 centa.)
Ukoliko korisnik koristi CS fiskalnu kasu potrebno je poslati nove cijene na kasu i to 31.12.2024 nakon završetka rada ili prvi radni dan u 2025. godini prije početka rada kase.
Iznos korekcije cijena je vidljiv nakon korekcije ukoliko su ispravne zalihe. Potrebno ga je upisati u Knjigu popisa.
- 2. Cijena ostaje ista
U postavkama se mijenja cijena automatski, a također i na svim artiklima u matičnim podacima tabela artikli se unosi podatak o povratnoj naknadi. Ovo se odnosi i na pakovanja npr.: paket od 6 boca se povratna naknada mijenja sa (42 centa na 60 centa.
Ukoliko korisnik koristi CS fiskalnu kasu potrebno je poslati nove cijene na kasu i to 31.12.2024 nakon završetka rada ili prvi radni dan u 2025 godini prije početka rada kase.
Pošto se ne mijenja cijena u knjigu popisa se ne upisuje promjena
2. U CS Fiskasa
a) Instalirati novu verziju programa
b) Kod startanja kase u 2025. godini se mijenja vrijednost povratne naknade u postavkama programa sa 7 na 10 centi. Ukoliko u artiklima nije izvršena korekcija u svim artiklima se korigira podatak o novoj povratnoj naknadi.
Korisnici koji preuzimaju cijene i artikle iz centrale moraju preuzeti podatke o artiklima nakon završetka rada 31.12.2024 ili prije početka rada u 2025. godini.
Od 19.09.2024. u popodnevnim satima eRačuni normalno funkcioniraju.
Ako netko od korisnika još uvijek ima poteškoće sa slanjem eRačuna, molim javite se u Computer Service.
Uslijed migracije sustava Moj eRačun na novu platformu 2.0, postoje problemi kod slanja eRačuna.
Tehničari sustava Moj eRačun intezivno rade na otklanjanju poteškoća te obavještavaju korisnike kako bi migracija trebala završiti kroz radni dan.
Od 23.04.2023. svi prodavači SZB(sredstva za zaštitu bilja) dužni su uspostaviti komunikaciju s centralnim FIS sustavom Ministarstva poljoprivrede https://fis.mps.hr
Computer Service je pripremio aplikaciju za komunikaciju sa servisom, povezivanje(sinkronizaciju) artikala postojećih CS šifrarnika sa FIS sustavom, odrađivanje i prijavu prodaja prema propisima i tehničkim specifikacijama.
Za detalje molimo nazovite Computer Service d.o.o. 048/622-888 ili 048/622-999